WICKET
Forum
Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:08, 24 Mar 2006 Temat postu: Poradnik FPS |
|
|
Odrazu mowie: żeby osiągnąć stabilne 100fps trzeba mieć kompa mniej więcej takiego:
AMD Athlon XP 2000+ (okolo)
512MB ram
GeForce 4Ti
To takie minimum
WAŻNE:
CELERONY NIE NADAJĄ SIE DO GRY!
(to sa do 1.6 do 1.5 mozna troche zejsc)
Jedziemy dalej...
Najczęstsze przyczyny spadkow fps:
1. Syf w systemie.
2. Wysokie temperatury: procka, płyty głownej (czyt. sauna w budzie)
3. Zły zasilacz.
4. Złe stery.
5. Wirusy, trojany i 50 programów w trayu.
6. Inne przypadki.
Jak temu zaradzic?
Ad 1. Zainstalować Adware lub inny program do usuwania tego typu świństwa, jezeli nie daje efektu patrz pkt 5.
Ad 2. Najlepiej otworzyc bude (o ile nie mamy jej dobrze wentylowanej) i sprawdzic czy wszystko sie kreci, czy cos sie nie smazy, czy czasami cos nie płonie ;]
Ad 3. Miernik do łapy i sprawdzac ;] Jeżeli macie slabą zasilke to poprostu TRZEBA kupić nowy dobry zasilacz! Bo inaczej mozecie sie pozegnac z całym sprzetem! Firma DELTA i FORTRON oferuje dobre zasilacze w cenie do 100zł (zobacz [link widoczny dla zalogowanych] )BROŃ BOŻE NIE KUPYWAĆ CODEGENÓW, TRONJI itd... Jest to shit nie trzymajacy napiec, grzejacych sie i w ogole nadawajacych sie tylko na wyrzucenie.
Ad 4. Wiadomo nie od dziś że Radeony i nowe Geforcy mają problemy z CS'em, nie bede tu podawał wszystkich kart i listy sterowników, poprostu google.pl + wyszukiwarka B.CS.PL i tyle. Polecam na ogół te dodawane do karty graficznej od producenta, one są najlepiej zooptymmalizowane pod daną karte.
Warto pamiętać że po zmianie z radeona na geforca i z geforca na radeona trzeba zrobic formata
Ad 5. Zainstalować program antywirusowy, panda, mks-online lub avast. Jezeli to nie daje rady to format dobry na wszystko
Nadal fps'y sie nie poprawiły? Zobacz topic Aur0ra!
Ad 6. Należy pamiętać że komp może mieć rózne odchyły, polecam sprawdzic kazdy sprzęt, bo powodów złych fpsow moze byc mnóstwo! Dajmy na to mój przykład: Podkręciłem port usb od myszki (MX 518) i przez to spadały mi fps'y :X Wystarczyło ustawić na 125Hz i wszyskto hulało.
Tak więc kombinujmy, kombinujmy!
Masz zły sprzęt i chcesz zrobic uprage? Patrz niżej...
Jak już wyżej pisałem, najtańszym wyborem bedzie:
AMD Athlon XP 2000+ (okolo)
512MB ram
GF4ti
Te podzespoly beda trzymac 100fps. Jednak kiedy bedziemy chcieli pograc w inne tytuły to ten sprzet moze krotko mowiac nie dac rady... Kiedy grasz tez w inne tytuły niz CS polecam taki zestaw:
Athlon 64 3000+ venice (550zł)
DFi Infinity (380zł)
2x 512MB (360zł)
Radeon X800GTO (700zł)
(thnx 2 Swat-department)
NIE NALEZY ZAPOMINAC O DOBRYM ZASILACZU!
Teraz czas na komendy które dodają fps'ów: (BY SPYCHOO!)
gl_playermip 2 -Zmienia jakość modeli graczy w OpenGL. Znaczne przyspieszenie działania CS.
gl_picmip 2 -Zmienia jakość tekstur w OpenGL. Znacznie przyspiesza działanie gry, ale drastycznie pogarsza grafikę.
max_smokepuffs 0 -Ustala maksymalną ilość "dymków" pojawiających się po uderzeniach kul.
max_shells 0 -Ustala maksymalną ilość widocznych łusek. Podobnie jak max_smokepuffs ustawienie na 0 powoduje znaczne przyspieszenie gry.
fastsprites 1 -Zmienia jakość dymu z granatów. Ustawienie na 1 zapewnia przyspieszenie grafiki, przy półprzezroczystym(!) dymie.
fps_max 50 -Maksymalna liczba klatek na sekundę. Niższe ustawienie zmniejsza obciążenie procesora.
mp_decals 20 -Maksymalna ilość wyświetlanych logo, dziur po kulach. Powoduje widoczne przyspieszenie działania gry.
hisound 0 -Zmniejsza jako dźwięku, jednocześnie przyspieszając działanie gry.
loadas8bit 1 -Podobnie jak "hisound" zmniejsza jakość dĄwięku (do 8bit).
bgmvolume 0 -Wyłącza CD Audio.
gl_smoothmodels 0 -Wyłącza wygładzanie modeli (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_round_down 1 -Zmienia wygładzanie tekstur (tylko dla kart Voodoo3, Riva TNT2 i lepszych).
gl_cull 1 -Renderuje jedynie widoczne elementy.
gl_keeptjunctions 0 -Pokazuje niedokładności (szczeliny) w teksturach.
gl_max_size 128 -Ustala rozdzielczość tekstur.
gl_texsort "0" 128 -Wyłącza sortowanie textels.
gl_clear 0 -Zmienia jakość tekstur.
r_dynamic 1 -Włącza dynamiczne oświetlenie.
r_mirroralpha 0 -Wyłącza refleksje światła.
r_norefresh 0 -Nie odświeża konsoli oraz hud'a jeśli nie ma takiej potrzeby.
gl_round_down 3 -Mniejsza jakość tekstur.
cl_weather 0 -Wyłącza efekty pogodowe (np. deszcz na azteku').
max_shells -ustala maksymalną ilosc łusek leżących na ziemii (im mniej tym szybciej dziala komp)
zródlo: board.cs.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|